avatar Ten blog rowerowy prowadzi sebleg z miasteczka Jastrzębie-Zdrój. Mam przejechane 9295.08 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.33 km/h i się wcale nie chwalę.

2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl

Moje zdjęcia

Wykres roczny blog rowerowy sebleg.bikestats.pl

Free counters!

Niebieska rowerowa "Pętla" Rybnicka i czarny szlak do Rud

Sobota, 12 lipca 2014 · dodano: 12.07.2014 | Komentarze 0

Prośby do tych na górze o dobrą pogodę zostały wysłuchane i możemy zrealizować zaplanowaną na dziś wycieczkę do Rybnika. Tradycyjnie na 7:30 jestem umówiony z Edkiem pod blokiem, szybki przegląd rowerów, trochę smaru na łańcuchy i idziemy na Bożka, na miejsce zbiórki. Po chwili dołączają Marcin, Kuba, Sylwek i Asia. Ruszamy na zielony szlak rowerowy prowadzący do Rybnika. W Szerokiej dołącza do nas Piotr i w siódemkę kontynuujemy naszą wyprawę. Oznakowanie szlaku miedzy Świerklanami a Rybnikiem jest fatalne, a dokładnie to w ogóle go nie ma. Na szczęście jesteśmy przygotowani na to i dzięki wgranemu plikowi GPX z szlakiem  i aplikacji TrekBuddy docieramy do Rybnika. Zaraz za rogatkami Rybnika nagle pojawiają się tabliczki z zielonym paskiem i rowerkiem :) Teraz to już inna jazda, po chwili jesteśmy na Rybnickich Błoniach, gdzie zielony szlak ma swój koniec, a początek mają tu inne szlaki. My na dziś zaplanowaliśmy objazd niebieskiej rowerowej "Pętli" Rybnickiej. Skręcamy w lewo w stronę Jeziora Rybnickiego. Jadąc wokół jeziorka decydujemy się odbić na czarny szlak i odwiedzić Rudy. Po zwiedzeniu zabytkowej stacji kolejki wąskotorowej wracamy na "Pętlę". Trasa w większości wiedzie lasami , szlak jest znakomicie oznakowany i wszyscy byli pod wrażeniem zarówno terenów którymi jechaliśmy jak i stanu oznakowania. Po zaliczeniu pętelki wracamy zielonym szlakiem w kierunku  Jastrzębia.
Szczególne słowa uznania dla Asi, która była przekonana, że trasa ma 36km, ale dzielnie dała radę, a w drodze powrotnej nawet wyprzedzała nas na podjazdach - ta zapiekanka musiała być z jakimś dodatkiem :)
Dzięki wszystkim za udany wypad. Kolejne już w planach :)

Route 2 694 048 - powered by www.bikemap.net

Torowisko kopalni Zofiówka
Torowisko kopalni Zofiówka © sebleg

Przed promilem :)
Przed promilem :) © sebleg

Nad Jeziorem Rybnickim
Nad Jeziorem Rybnickim © sebleg

Zabytkowa stacja kolejki wąskotorowej w Rudach
Zabytkowa stacja kolejki wąskotorowej w Rudach © sebleg

Wąskotorówka w Rudach
Wąskotorówka w Rudach © sebleg

Odpoczynek na polanie
Odpoczynek na polanie © sebleg

My nie zaśmiecamy lasu ;)
My nie zaśmiecamy lasu ;) © sebleg

W drodzę powrotnej trzeba było coś zjeść
W drodzę powrotnej trzeba było coś zjeść © sebleg

Kuba i Edek
Kuba i Edek © sebleg

Sylwek
Sylwek © sebleg

Tak oznakowane są trasy rowerowe w Rybniku