avatar Ten blog rowerowy prowadzi sebleg z miasteczka Jastrzębie-Zdrój. Mam przejechane 9295.08 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.33 km/h i się wcale nie chwalę.

2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl

Moje zdjęcia

Wykres roczny blog rowerowy sebleg.bikestats.pl

Free counters!

Bunkry i czołgi w Darkovicach

Niedziela, 19 października 2014 · dodano: 19.10.2014 | Komentarze 0

Dziś wybraliśmy się na planowaną od pewnego czasu wycieczkę w okolicę czeskich Darkovic, aby zobaczyć będące tam bunkry i czołgi. Zanim wyruszyliśmy pojawił się pierwszy problem. Magda zapodziała gdzieś klucz umożliwiający odczepienie fotelika od roweru, po nieudanych próbach odłączenia fotelika zapada decyzja, że jednak musi jechać z dodatkowym balastem. Do Chałupek docieramy trasą R4, przekraczamy granicę i kierujemy się czeskimi szlakami rowerowymi w stronę Darkovic. Po drodze odwiedzamy zamek i pole golfowe w Silherovicach.
Czeskie fortyfikacje Hlucin - Darkovice wchodzące w skład czechosłowackiej linii obronnej powstawały pod koniec lat 30. Bunkry wyposażone w ciężki sprzęt miały dać odpór hitlerowskiemu najeźdźcy. Przy ich budowie korzystano z pomocy inżynierów francuskich, twórców potężnej linii Maginota (system wielopoziomowych bunkrów, doskonale uzbrojonych). Niestety, czeskie umocnienia nie odegrały żadnej roli w historii II Wojny Światowej. Bunkry weszły w roku 1938 w posiadanie Polski, po zajęciu przez nią Zaolzia (terenów przyległych do rzeki Olzy). Później, w roku 1939, przypadły Niemcom. W roku 1945, u schyłku II Wojny Światowej, broniły się w nich oddziały niemieckie.
Po dotarciu na miejsce zaraz przy drodze stoi okazały bunkier otoczony betonowymi zaporami przeciw czołgowymi i zasiekami a wszystko wygląda tak jakby front zatrzymał się w tym miejscu niedawno, obok czołgi T-34. Jadąc dalej drogą natrafiamy na kolejne bunkry i czołgi. Kolejne cztery bunkry są po prawej stronie drogi w lesie. Dla fanów historii i fortyfikacji to wspaniałe miejsce na wycieczkę.
Po obejrzeniu i obfotografowaniu miejscowych fortyfikacji kierujemy się do Bohumina. Tu kolejny przykry moment wyjazdu, Magda nie wypina się z spd-eków i rozbija kolano. Z Bohumina jedziemy do Karwiny, skąd wracamy do Jastrzębia.

Trasa:
Route 2 832 720 - powered by www.bikemap.net
Golf Club Silherovice
Golf Club Silherovice © sebleg

Czołg zdobyty
Czołg zdobyty © sebleg

My się nie poddajemy
My się nie poddajemy © sebleg

Rowerowy czołg
Rowerowy czołg © sebleg

Chyba T-34
Chyba T-34 © sebleg

Jest i bunkier
Jest i bunkier © sebleg

Kolejny bunkier w lesie
Kolejny bunkier w lesie © sebleg