avatar Ten blog rowerowy prowadzi sebleg z miasteczka Jastrzębie-Zdrój. Mam przejechane 9295.08 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.33 km/h i się wcale nie chwalę.

2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl

Moje zdjęcia

Wykres roczny blog rowerowy sebleg.bikestats.pl

Free counters!

Karvina

Środa, 8 maja 2013 · dodano: 08.05.2013 | Komentarze 0

W przeciągu kilku dni drugi wypad do czeskiej Karviny. W niedzielę wycieczką organizowana przez Zarząd Osiedla Pionierów w sześcioosobowym składzie , dziś jedziemy w składzie dwuosobowym , czyli ja i moją połowica :)

Karvina , w tle zamek Frysztat © sebleg

Pałac Fryštát. Pierwotnie drewniany gród Piastów Cieszyńskich, przebudowany w XIV w. na gotycki zamek. Zburzony w 1511 r., odbudowany w 1. poł. XVI w. jako
renesansowa budowla. Przebudowany w stylu barokowym w 1. poł. XVIII w. Po pożarze w 1781 r. pałac przejęła rodzina Larisch-Mönnich. W latach 1792-1800 pałac został przebudowany w stylu empire, dobudowano poddasze i dwa mniejsze skrzydła, tzw. Lottyhaus, oraz korytarz biegnący do kościoła Podwyższenia Krzyża Św. We wnętrzu ekspozycja mebli szlacheckich i winiarnia. Wokół park pałacowy założony w 1804 r.

Karvina , przed fontanną © sebleg

Fontanna w centrum rynku pochodzi z 1900 r., wykonawcą był Georg Wirth z Wiednia. Ma 5 m wys., posiada głowy lwów jako rzygacze i amorki reprezentujące cztery
pory roku, szczyt w postaci złotej róży.
Karvina - rynek © sebleg

Rynek w Karvinie.Na rynku mieści się Muzeum Ziemi Cieszyńskiej (Muzeum Těšínska), wokół zachowały się kamienice z XVIII i XIX w. z bogatą sztukaterią.