avatar Ten blog rowerowy prowadzi sebleg z miasteczka Jastrzębie-Zdrój. Mam przejechane 9295.08 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.33 km/h i się wcale nie chwalę.

2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl

Moje zdjęcia

Wykres roczny blog rowerowy sebleg.bikestats.pl

Free counters!

Palowice

Środa, 15 maja 2013 · dodano: 15.05.2013 | Komentarze 0

Dziś ponownie wracamy na trasę rowerową przez Pojezierze Palowickie , tym razem już nie zmyleni oznakowaniem w miejscu gdzie krzyżują się dwa czerwone szlaki rowerowe docieramy do centrum Palowic.

Na trakcie żorskim © sebleg

Morze żółtych kwiatów © sebleg

Krzyż na Wytrzęsowie © sebleg

Krzyż drewniany z figurą Chrystusa i Matki Boskiej Bolesnej, ul. Szkolna (na tzw. Wytrzęsowie). Stał się wotum dziękczynnym pracowników huty Waleska za uratowanie podczas nawałnicy. Postać Chrystusa na krzyżu nosi ślady strzałów oddanych w lutym 1945 roku. Krzyż wykonał Józef Cebula; poświęcił zaś 29 maja 1955 ks. Gerard Bańka. Obecnie w tym miejscu znajduje się już czwarty krzyż postawiony tutaj 4 czerwca 1999.

Miejsce odpoczynkowe w Palowicach © sebleg

Kościół Przenajświętszej Trójcy w Palowicach © sebleg

Kościół Przenajświętszej Trójcy zbudowany w Leszczynach , w 1981 roku przeniesiony do Palowic. Kościół znajduje się Szlaku Architektury Drewnianej województwa śląskiego w pętli rybnickiej.